maandag 29 september 2014

Hoekenwerk + onderzoekje ' De mijn van Waterschei'

Namiddag hadden de kids vrije werktijd en mochten ze hoekenwerk, contractwerk of onderzoekjes doen.
Jelte heeft voor de techniekhoek zelf een kompas gemaakt. Het naaldje wijst naar het noorden! Het is gelukt, Jelte;)

Federica heeft een mooie achtergrond gedrukt voor haar vrije tekst.

Knap gedaan!!!

Vrije tekst van Mona, zo tof gedaan;)

Annabelle is ook aan het drukken;)

Druktechnieken onder leiding van onze klasmama Linda!!!


Prachtig resultaat;)

Miray en Tugce zijn domino aan het spelen. Niet gemakkelijk om al die inhoudsmaten te herleiden.

Merve en Elif voeren proefjes uit met magneten.


Iben oefent met een draaischijf de woordjes op -tie nog eens in.

Mirthe en Lotte ronden hun onderzoekje van de mijn af.

De drie musketiers hebben goed gebrainstormd over hun onderzoekje van de bevolkingsstam 'indianen'.


Floor en haar vrije tekst

Druk bezig;)

Dat ziet er goed uit Sedina;)
M
Ben benieuwd naar het resultaat, Jolie.



Lotte en Mirthe stelden tijdens de afsluitronde hun onderzoekje over de mijn van Waterschei voor. De meisjes gaan een uitstapje naar de mijn regelen. Ook zijn we op zoek naar iemand die als gastarbeider naar België kwam om in de mijn te werken. We willen hem heel wat vragen stellen;) Dan volgt er hopelijk nog een uitstapje naar de C-mine, want daar kunnen we gratis naar de tentoonstelling '50 jaar Turkse migratie' gaan kijken.


1 opmerking:

  1. Amai Rabia, ik vind dat ge echt héél goed bezig zijt met die vrije teksten! Echt prachtige resultaten! Super!

    BeantwoordenVerwijderen