vrijdag 11 oktober 2013

ruimtelijke oriëntatie en gewervelde dieren

Tijdens de rekenles heeft het zesde leerjaar gewerkt rond positiebepaling en kijklijnen. Ze zijn muzisch te werk gegaan om de positie te bepalen van vier voorwerpen in de klas. Elke leerling zag een andere positie vanuit zijn/ haar standpunt.

Kijk maar naar de prachtige tekeningen van de kids;)









Jammer genoeg konden we namiddag  omwille van de regen niet naar het bos gaan. Eigenlijk kwam dat nog een beetje goed uit... Op de planning stond nog een ander interessant onderwerp: gewervelde dieren.

Naar aanleiding van Werelddierendag hebben we enthousiast gewerkt rond gewervelde dieren. Al gauw ontdekten we dat we de gewervelde dieren in 5 klassen konden rubriceren: zoogdieren, vissen, vogels, reptielen en amfibieën.
De kids hebben in groepjes een klasse voor hun rekening genomen. Eerst zochten ze allerlei informatie over het leefmilieu, de ademhaling, de lichaamsbedekking en de voortplanting op in boeken, tijdschriften en op het internet. Dan hebben ze een leuke presentatie gemaakt en tijdens de afsluitronde mochten ze hun gewervelde dieren presenteren. Alle leerlingen hebben hun best gedaan! Je kan de collages bewonderen in de speelzaal.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten