woensdag 16 oktober 2013

Les computergebruik + goede tafelmanieren

Maandag had ik samen met Kristie EHBO- les. Daar hebben we geleerd hoe we eerste hulp moeten verlenen. Als je na een ongeval snel en correct reageert, kan je veel mensenlevens redden;) Het slachtoffer in de zijdelingse veiligheidshouding leggen of reanimeren kunnen wij nu ook! Dus... iedereen mag zich op school veilig voelen:)

Terwijl ik mijn schriftelijk examen aan het afleggen was, stond Joske klaar in de klas om mij te vervangen.

Hieronder een verslagje van haar geweldige les 'computergebruik en goede tafelmanieren':

Na de praatronde kon ik inpikken op hoe alles veranderd was en kwamen we natuurlijk bij hun computergebruik.
De eerste mening was dat computer en aanverwanten slecht waren .
Toen ik mijn stelling “computer is perfect ,fijn ,leerrijk “ verkondigde,
gingen we aan de slag : hoeveel , hoe lang , met of zonder controle, hoever mogen jullie gaan?
Altijd met de achtergrond dat alles juist was en er niet moest gepocht worden.
Wat de ouders beslissen is juist . Zij bepalen hoever hun kind mag gaan en dat stelden sommige kinderen op hun gemak.
Een klein toneeltje liet zien dat je altijd verstandig moet omgaan met het nieuwe media
Een collage liet zien dat de leerlingen het begrepen.








Na de speeltijd heb ik dan even laten ervaren hoe je NIET op restaurant gaat.
Aan de hand van spelletjes ontdekten ze de regels van de kunst .

Je mag dus niet met je mond open eten of praten hé Joske:)))


 
Heeeeeeel erg bedankt voor de toffe en leerrijke les, Joske!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten