donderdag 18 oktober 2012

Doe-opdrachten - Frans - onderzoekjes

De kinderen van het zesde leerjaar zijn de dag begonnen met actieve doe-opdrachten. Zo hebben ze hun hartslag gemeten voor en na een inspanning en voor het snelst de maanden en de dagen opgesomd. Ondertussen bouwden de kids van het vijfde bouwsels en probeerden ze op een rooster het vooraanzicht, de zijaanzichten en het bovenaanzicht te kleuren. Weer een leuke rekenles dus;)






Na de speeltijd was het tijd voor Frans. De werkwoorden op -ir stonden op het programma. Eigenlijk zijn ze niet zo moeilijk, je moet de uitgangen wel goed onthouden;) Het werkwoord 'venir' is toch een uitzondering hoor! Tot nu toe hebben we al de onregelmatige werkwoorden 'être, avoir en aller' , de regelmatige werkwoorden op -er en op -ir geleerd!




Vandaag hebben we ook eindelijk eens tijd gehad om heel wat onderzoekjes af te werken en voor te stellen.
Onderzoekje van Lauren en Aury: Hoe ziet eekhoorntjesbrood er uit?

Onderzoekje van Sam en Yunus: Welke soorten zonnebloemen zijn er?


Onderzoekje van Sam: Hoe lang is de afstand België - Kroatië?

Onderzoekje van Sverre en Noortje: Welke organisaties zetten zich in voor de natuur?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten