vrijdag 9 januari 2015

Schoolatelier 'dans en schooltuin'

Van korte, afgebroken danscombinaties groeien naar breakdance!
Namiddag was het tweede schoolatelier. In mijn klas konden de kids van klein naar groot zich eens goed uitleven! Na onze opwarming '1,2,3 fotomodel' waren we ineens papier. Op coole muziek veranderden we steeds van vorm, alsof we een vel papier waren dat gevouwen werd!
Na heel wat verschillende dansvormen en oefenen, oefenen , oefenen  ontstond er breakdance!
Wat 'n plezier dat de leerlingen hadden!
























De kinderen van het tuinatelier hebben bij Martine een maquette gemaakt van de tuin. 
Zo kunnen we in de lente beginnen met de opbouw van de schooltuin.
De kleuters en peuters hebben alle groenten en fruit gemaakt met klei.
De tweede en derde graad hebben de maquette vorm gegeven.
Tijdens het atelier hebben de kinderen verschillende problemen opgelost door gebruik te maken 
van meetkunde, meten, ruimtelijke oriƫntatie, met een plan werken.
Ze hebben zelf de werkverdeling gedaan en het stappenplan voor de werkwijze.
Tijdens de bespreking achteraf vonden de  kinderen zelf dat ze goed gewerkt hadden.
Ze kwamen tot de conclusie dat het gemakkelijker werken is in een groep met een groepsleider naar wie iedereen wil luisteren.
Dat samenwerken het beste resultaat geeft.
Dat je om te meten het juiste meetinstrument moet hebben, (nauwkeurigheid)
Zeer mooie en leerrijke inzichten van de kinderen zelf  en een prachtig resultaat .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten