donderdag 31 januari 2013

Gedichtendag: haiku's

Naar aanleiding van de gedichtendag rond het thema 'muziek' hebben we haiku's geschreven. Een haiku is een vorm van Japanse dichtkunst, geschreven in drie regels waarvan de eerste regel 5, de tweede regel 7 en de derde regel weer 5 lettergrepen telt.
Onze dichters van de derde graad hebben hun best gedaan om leuke haiku's te schrijven.

Veel leesplezier!

Ik ga op youtube.
Ik luister naar Bruno Mars.
Hij zingt nogal cool!
Buse

Mijn idool is PSY.
Hij danst goed op Gangnam Style.
Ik probeer het ook.
Noa

Ik heb een CD
die draait in mijn radio
en zingt R & B.
Matteo

Luister je heel goed?
Daar speelt iemand instrument.
Wat een heel mooi lied!
Lauren

Muziek klinkt heel mooi
maar nooit kan ik dat zo goed.
Soms ben ik dan boos.
Robbe

Een konijn zingt goed.
Mijn oma vraagt:"Wat is dat?"
Een zingend konijn!
Yunus

Zing je graag liedjes?
Welke liedjes vind je leuk?
Rammstein is zo cool!
Aury

Ik zing graag een lied
dat ik zoek op internet.
Geniet van de beat.
Mirkan

Bam klap klap bam knip.
Luister maar naar mijn orkest.
Klap en 't is gedaan.
Sverre

Daar is een vijver.
Er is daar een vis die zingt
met een goede beat!
Sam

Ik hoor graag muziek!
Vooral die stoere djembe.
Het klinkt super mooi.
Noortje

Aan het kampvuur zit
Buse blokfluit te spelen
do re mi fa sol.
Yusra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten