Vandaag stond er het programma : ruimtelijke oriëntatie.
Het vijfde leerjaar heeft geleerd hoe ze een kompas en een windroos moeten hanteren bij het bepalen van een plaats of richting. In de klas en in de speelzaal konden ze zich oriënteren m.b.v. een kompas en hebben ze de hoofd- en de tussenwindstreken op de juiste plaats gehangen. De begrippen links, rechts, kruispunt,... werden geoefend. Als er nog iemand de weg kwijt is, zullen onze vijfdejaars de weg kunnen vragen of uitleggen.
Ook werd er deze les aandacht besteed aan de pictogrammen die een plaats of richting aanduiden.
Kijk maar eens naar de pictogrammen die Sverre en Noa in ons schoolgebouw gevonden hebben.
Ze zijn meteen in actie geschoten om een pictogrammenposter met de betekenissen te maken.
Het zesde leerjaar heeft gewerkt rond kijklijnen. De kinderen hebben kijklijnen aangegeven op foto's en plattegronden. Daarna zijn ze muzisch te werk gegaan om de positie te bepalen van drie voorwerpen in de klas. Elke leerling zag een andere positie vanuit zijn/ haar standpunt.
Kijk maar naar de prachtige tekeningen van de kids;)
Super werk allemaal! Ik vroeg me al af wat die kaartjes in de speelzaal wilden zeggen :)
BeantwoordenVerwijderen