dinsdag 31 januari 2012

gedichten 'kinderrechten'

Ze zeggen: "Hij is een kind zo zwak en klein."
Maar dat wil ik niet zijn!
Ik heb rechten, dat weet je best!
Alle kinderen hebben rechten,
zelfs de kinderen zonder rechten!!!

Tristan

Rechten zijn er niet alleen voor sommige mensen.
En kinderen hebben ook wel hoopvolle wensen.
Cosmogolem, jij kent toch geen grenzen...

Hij of zij, het maakt niet uit!
Tot slot roep ik luid:
Elk kind heeft zijn eigen rechten!
Nou dus, zoals je ziet, kindermishandeling kan echt niet!

Feraye


Kinderrechten zijn cool.
Kinderrechten zijn een leuke boel!
Kinderrechten zijn fijn,
want kinderen werken dan niet in de mijn.
Kinderen mogen niet vechten.
Daarom bestaan er kinderrechten.
Kinderrechten maken me blij,
want dat maakt kinderen vrij!

Matteo

Kind zijn is leuk maar in Afrika doet het pijn.
Vind jij dat fijn?
Het is heel erg want ze vechten voor eten .
Kinderen moeten spelen en heel veel leren,
Want leren is amuseren!!!!!!!!!!!!!!
Yunus

2 opmerkingen:

  1. amaai!! Prachtige gedichten!!
    Ik wil jullie ook nog een dikke pluim geven voor de poppenkastvoorstelling van vandaag. Super gedaan derde graad!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zou het zelf niet kunnen verzinnen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen